Başlangıç > Proje Yönetimi > Proje Başarısı için: “İletişim”

Proje Başarısı için: “İletişim”

Yıllar geçtikçe proje yönetiminin ne kadar önemli olduğunu ve kritik anlarda nasıl hayat
kurtarıcı faktör olduğunu daha fazla hisseder oluyorum. Aşılan bütçeler, projelerin gerçekten başarılı olup olmadığının tespitindeki sorunlar, kapsam sorunları, üstü kapalı müşteri istekleri ve yapılamayan ve yapılmayı da bekleyen onlarca, yüzlerce iş…Bu işlerin kapsamdaki yeri nedir, bütçesi var mıdır, müşteri(iç veya dış) talepleri ne kadar katma untitleddeğerlidir, öncelik sıramız var mıdır gibi birçok soru da beraberinde aklıma geliyor. Bazen gerçekten müşterilerin isteyip anlık çözüm üretildiği ve aradan uzun zaman geçtikten sonra talep eden müşterinin ve müşteri talebini yapan kişinin de neden yaptığını hatırlamadığı bir çok iş…Sonuç ne söyleyeyim mi;sık sık proje değerlendirme toplantıları, birbirini suçlamalar, sürekli giden gelen mailler, başarısız olduğuna inanılan projeler ve belki de açılan davalar…

İşte hayat kurtarıcı kavramı buralarda devreye girmektedir. Proje yönetimini uygulayan ve belgeli hareket kişi/kurum/kuruluşlar bir adım öne çıkar. Proje kapsam dokümanları, analiz dokümanları, tasarım dokümanları, FIT-GAP analizleri vb. dokümanları olan ve bunları takip eden taraf bir adım öne çıkacaktır. Çünkü sistematik ilerlemiş ve her yaptığı  işlemin bir karşılığı olmuştur. Takip etmeyen tarafta ise, savunulacak hiçbirşey olmayacaktır. Bundan dolayı ne istemiş iseniz; not edin ya da yazılı hareket edin ki sonrasında talebiniz ne durumda takip edebilesiniz. Özellikle proje toplantılarında “Efendim biz size söylemiştik…” gibi ifadeler çok fazla olmaktadır. Bu gibi durumlarda sorulacak soru şudur; söylediğiniz kişi/ler söylediğinizi not aldı mı, almış ise sizinle paylaştı mı veya talebinizi yazılı mı ilettiniz vb. Eğer sözlü olarak iletmiş iseniz vay o talebin haline… İşte o zaman önce iletişim kaynaklarınızı değiştirmeniz gerekecek. Eğer sözlü olarak talep ettiniz ve hala yapılmadı veya yanlış yapılmışsa; talep sistemi, email vb. başka bir talep iletme kaynağı edinin. Yoksa o talebiniz uçuup gidecektir. Bir de şöyle bir durum da sözkonusu; talebi ilettiğiniz kişiler başka bir işle uğraşıyor ve kritik bir iş olup çözmeye çalıştığı anda o kişiye talebinizi sözlü iletmişseniz, inanın ki o kişiler dinliyor gibi görünür ama kafası ana problemdedir. O yüzden soracağınız zamanı da iyi belirlemeniz gerekecektir, ama yine de yazılı iletmeniz daha sağlıklıdır.

Proje yönetimi denildiğinde “evet çok önemli”, “yönetim gerekli”, “proje yönetimine vakit olmuyor ki yapalım ama iyi durumdayız” gibi konuşmalara şahit oluyoruz. Projeyi standartlarına göre yönetim en ideali anacak yeteri düzeyde kaynağınız yoksa en azından taleplerinizi yönetin. Binlerce başarısız proje varken en azından işlerinizi takip etmeniz sizlere çok kazanç sağlayacaktır. Bu kazanç proje başarılarınız için hayati olabilecektir.

Turgay KAYAER

ERP Danışmanı

Reklamlar
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: