Anasayfa > İş Hayatına Dair > İş Yerinde Networking için 6 Kural!

İş Yerinde Networking için 6 Kural!

Sosyal İlişki Ağları sadece kişilerin hedeflerine ulaşmasında yardımcı güncel bir beceri olmakla kalmaz, organizasyonların da verimliliğini artırmasına yardımcı olur. İşyeri dışında da başarılı bir sosyal ağ yöneticisi yani network’cü olmanın yöntemlerini özetleyen HBR (Harvard Business Review) Dergisinin yazısını sizlerin de ilgisini çekeceğini düşündüğümüz için paylaşmak istedik. Rastladığımız bu makale, bu konudaki eğitimlerimizde uygulamaları ile anlattığımız bazı konu başlıkların harika bir özetidir. Yararlanmanız dileğimizle….

İş Yerinde Networking: 6 Kural

Networking- Sosyal İlişki Ağı Yönetimi konusu gündeme geldiğinde genelde organizasyonlarımızın dışındaki kişiler ile ilişki-bağ kurmaya odaklanırız. Oysa mesai arkadaşlarımız ile networking kritik önem taşıyor. Organizasyonlardaki networking becerisi yüksek kişiler, silolar halinde çalışan şirketlerde bile adeta bir köprü vazifesi görerek organizasyonlarının daha üretken ve verimli olmalarını sağlarlar. Sadece sosyalleşmek için veya kartivizitliğinizdeki kişilerin sayısını arttırmak için yapılan networking zaman kaybına yol açar. Verimli bir organizasyonel network’çü olmanın 6 kuralını aşağıda sizin için özetliyoruz.

Kural 1: Dışa Doğru İnşa Edin, İçe Değil:

Ortak Networking kavramının normal olarak birlikte çalışmayan insanları biraraya getirmek olduğu fikrini hatırlayarak başlayalım. Hali hazırda tanıdığınız insanları en derinine kadar tanımak için vaktinizi harcamayın. Bu ilişkilerinizi diğer takım ve birimlerde çalışan kişilerle de temas halinde olarak dengede tutmaya çalışın.

Kural 2: Çeşitliliğe önem verin, hacme değil:

Sonuna kadar dolu bir kartvizitlik eskiden iyi bir network’çü olduğunuza işaretti. Bu fikrin kartvizitlikle birlikte yakın zamanda yok olmasını ümit ediyoruz. Herkesi tanımak yerine etkin bir network kurmaya çalışın. Tabii ki bu farklı becerileri ve farklı bakış açıları olan kişileri tanımak demek. Sizden farklı olmalılar, ancak tabii ki birbirlerinden de farklı olmalılar.

Kural 3: Çok güçlü bağlar yerine daha hafif bağlar kurun:

Bu sizin görüşünüze aykırı gelebilir. Günün sonunda en yakın arkadaşlarınız, en güçlü bağlarınız, size en çok yardım edenler değil midir? Ama en güçlü bağlarınızın zaten tanıdığınız ve sıkça görüştüğünüz kişiler olduğunu unutmayın! Güçlü bir bağ, muhtemelen sizin de tanıdığınız birçok kişiyi tanıyan kişilerdir. Ancak hafif bağlar sizin adım atmadığınız bir dünya ile köprü kurar. Bu hafif bağı korumak için de zaman ayırmanız gereklidir.

Kural 4: Tanıdık simalar yerine merkezleri bulun:

İş yerinde bir problem ile karşı karşıya kaldığımızda bir çoğumuz en yakınımızdan yardım isteriz. Ancak insanlar kendilerine benzeyenler ile arkadaşlık kurmaya meyilli oldukları için, en yakınlarımızın da bizden daha fazla bilme ihtimalleri azdır. Bunun yerine, şirketinizdeki “merkez”leri tanımlayın- hali hazırda müthiş organizasyonel network kurabilen kişileri- ve sizi probleminiz hakkında daha fazla bilgiye sahip birileri ile buluşturmalarını isteyin.  “Merkez”ler genelde birçok farklı takım ve projede yer almış kişilerdir. Eğer bir takıma liderlik ediyorsanız, daha fazla “merkez” yaratmak için yardım etmeyi işinizin bir parçası saymalısınız.

Kural 5: Hedef haritanızı çizin:

Diyelim ki hafif bağlar ile farklı kişilerden oluşan network’ünüzü oluşturdunuz. Bir “merkez” kişi aracılığı ile size yardımcı olabilecek bir kişiyi tespit ettiniz. Bu kişiye yaklaşmadan önce network’ünüz aracılığı ile size gönüllü olarak yardım etmesini sağlamalısınız. Ortak bir tanıdığınıza o kişiye ulaşmasını isteyin. Mesela, kendi müdürünüzden o kişinin müdürü ile görüşmesini isteyin. Ortak amacınız için hedef kişiden yardım isteyin- ne de olsa aynı şirket için çalışıyorsunuz- ve bunun karşılıklı olacağını unutmayın: kendisine yardım da bulunmayı teklif edin.

Kural 6: Eğer herkes dört elle sarılmıyorsa, bağları güçlendirin:

“Takım Oluşturma” tüm şirketler için en çok konuşulan konu haline gelmiş durumda. Bazı zamanlarda bu gerçekten çok önemli. Silo’ları aşmanız gereken bir proje yönetiyorsanız ve henüz bir sonuç alamadıysanız, daha güçlü bağlar kurmak için zaman ve kaynak ayırmanız gereklidir. Takımınızın birbirini daha iyi tanımalarını sağlayın. Sonuçları hemen görmeye başlayacaksınız.

Bu kuralları uygulamanız size fazla vakit harcamadan daha iş birlikçi olmanızı sağlayacaktır. Başkalarına bu kuralları öğretmeniz şirket çapında sonuçlar getirir. Kendi iş yerinizde network haritalarını çizerek işe başlayın, hem resmi hem de gayri resmi. Haritanın yapısına bakın: Kimler “merkez”ler, kimler “ada”lar? Farklılıkları değerlendirin: Network haritası organizasyon şemasına mı benziyor? Yoksa coğrafi silolar şeklinde mi? Yoksa bu bu networkler kıdemli, ast, üst farklı seviyelerinden, erkek ve kadın farklı geçmişleri olan kişilerden mi oluşuyor? Zayıf noktaları belirleyin ve verimli, işbirlikçi bir organizasyon yapısı için müdahale planı tasarlayın ve eyleme geçin.

Bu yazı; www.ozkentvetaysever.com/son-begendiklerimiz/is-yerinde-networking-6-kural sitesinden alıntıdır.

Kategoriler:İş Hayatına Dair Etiketler:
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: