Anasayfa > İş Hayatına Dair > Tatil Bitince İşe Adapte Olmak İçin Ne Yapmalıyız!!!

Tatil Bitince İşe Adapte Olmak İçin Ne Yapmalıyız!!!

Çoğu çalışan Ramazan Bayramı’ndan sonraki Perşembe ve Cuma gününü de birleştirerek toplamda 9 günlük bir tatil yapma fırsatı yakaladı. Bu kadar şanslı olmayanlar ise 5 günlük tatil ile idare ettiler. Yine de, iş hayatının amansız ve nefessiz koşuşturmacasında 5 günlük tatil bile harika bir kafa dağıtma fırsatı verdi çoğumuza. Tatil planları yapıldı, denize girildi, uzun süredir görülmeyen arkadaşlar, dostlar, akrabalar ziyaret edildi. Kafa tam anlamıyla boşaltıldı ve onlarca anı biriktirildi.

tatildonusuadapte_450Peki, ya tatil dönüşü? İşte işin en sıkıntılı kısmı. Bu hissiyatın aslında küçük bir versiyonunu her Pazar yaşıyoruz, Pazartesi Sendromu dediğimiz ve midemizde duvarlara çarpa çarpa dolaşan stresli kelebeklerin uçuştuğu o duygu, uzun tatillerin dönüşünde en az 5 kat daha şiddetli bir şekilde yaşanıyor. Çünkü işle ilgili herşeyi unutmuş, kafanızı resetlemiş ve gündemi takip etmeyi bırakmış oluyorsunuz. Tekrar sabah ofise gitmek, masaya oturmak, biriken mailleri temizlemek, işe adapte olmak tam bir işkence gibi geliyor size.

Esasen, uzun tatiller sonrası işe dönmeyi ve hızlı bir şekilde adaptasyonu başarmak başı başına bir yetkinlik olarak görülebilir, çünkü bunu başarabilen gerçek anlamda çok az çalışan var. Çoğu kişi bunu başarmaya çalışırken “istifa mı etsem, hiç mi dönmesem?” diye bile düşünüyor olabilir. Gerçekten zor olsa da, aşağıda uzun tatillerden sonra işe dönmenin ipuçlarını paylaştık, beraber üzerinden geçelim.

  1. E-Maillerinizi Hızlıca Kontrol Edip, Gereksizleri Silin: Yani, inbox’ınıza baktığınızda sadece ve sadece mutlaka bakılması gereken, halledilmesi gereken işleri barındıran e-mailleriniz kalsın. Gerisini tamamen silin, kafanızdan atın. Tüm maillere tek tek bakıp zaman ayırmanız demek en az bir tatil zamanını da e-maillerinize ayırmanız gerek deme. Bu tuzağa düşmeyin. Ne kadar az e-mail varsa, o kadar hızlı adapte olursunuz işinize.
  2. İşe Yetişene Kadar Gereksiz Her Şeyden Kaçının: 1 veya 2 haftadır yoksunuz belki de. Siz yokken neler neler olmuştur, ne gelişmeler yaşanmıştır. Kaçırdığınız tüm her şeye yetişmek için çok çabalamanız gerekiyor. Dolayısıyla, şirketin hızına yeniden yetişebilmek için gereksiz her şeyden kaçının. Gereksiz toplantılara katılmayın, gereksiz telefonları açmayın, gereksiz projelere dahil olmayın. Sadece ve sadece geride kaldığınız kısmı kapatmak için çalışın, kafanızı toplayın ve odaklanın.
  3. Kendinize Bir “Yapılacaklar” Listesi Hazırlayın ve Önceliklendirin: Böylece tüm işleri maddeleyerek bir bir ilerlemeniz çok daha kolay ve hızlı olacaktır. Ufakdan büyüğe yapmanız gereken her şeyi yazın, not alın. Önem sırasına göre sıralayın. Yaptıkça işaretleyin ve her tick atışınızda diğer çalışma arkadaşlarınızla arayı kapattığınızı düşünüp rahatlayın.
  4. Bir Pazar Gününüzü Feda Edin: Bu çoğu kişi tarafından “özel hayatımdan çalıp iş hayatıma veremem!” şeklinde bir tepkiyle karşılansa da aslında uzun tatiller sonrası aradaki farkı kapatmanın en temiz ve hızlı yolu. Kimse yokken ofiste olmak, tüm mailleri temizlemek, işleri listelemek ve planlamak Pazartesi gününe yumuşak ve planlı bir başlangıç yapmanızı sağlayacak. Zaten 2 haftadır tatildeydiniz, 14 gün değil 13 gün tatil yapın, karşılığında stressiz ve kontrollü bir geçiş elde edin. Bence mantıklı bir değiş tokuş.
  5. Son Gün İyi Dinlenin: İşten bir önceki gün yatağa erken gitmekte yarar var. Normalde 6 saat uyuyorsanız kendinize bir kıyak yapın ve 8 saat uyuyun. Normalde yatağa gittiğinizden daha erken yatakta olun, dinlenin ve kafanızı dinleyin. Son gün yorucu aktivitelerde bulunmayın, gezmeyin, eğlenmeyin. Son günü kendinize ayırın, huzur içinde kitap okuyarak, erkenden yatarak ve dinlenerek geçiri.
  6. Takımınızdan Yardım İsteyin: Yöneticiyseniz işleri delege edin ve ekibinizden yardım talep edin. Eğer ekibiniz yoksa çalışma arkadaşlarınızdan yardım istemekten çekinmeyin. Onlar da tatile gittiklerinde sizden yardım isteyeceklerdir. Her işi kendiniz halletmeniz neredeyse 1 haftanızı alacak ama iş hayatında 1 hafta bile çok değerli. Dolayısıyla, işleri bölüp parçalayıp ekibinize veya çalışma arkadaşlarınıza, onların iş yükünü ve planlarını çok fazla dağıtmayacak şekilde delege ederseniz işiniz nispeten kolaylaşır.
  7. İşler Toparlanana Kadar Ofise Erken Gidin: Mesai saatinden 1 saat önce bilgisayarı açmak harika bir duygudur. Ofiste kimse yokken o 1 saati iyi değerlendirirseniz, aradaki farkı çok kolay kapatabilir, işleri çok hızlı toparlayabilirsiniz. Yaklaşık 1 hafta, işe 1 saat erken gitmeniz size 5 saat verecek ve 5 saat en azından e-maillerinizi tamamen temizlemeniz için iyi bir zaman dilimi.
  8. Hikayelerinizi Çalışma Arkadaşlarınızla ve Yöneticilerinizle Paylaşın: İşe döner dönmez çalışmaya gömülmek ve her şeyi toparlayıp yetiştirmeye çalışmak kimi zaman sizi sıkabilir ve iş zehirlenmesi yaşayabilirsiniz. O yüzden, işleri toparlamaya çalışırken arada dinlenip güzel hikayelerinizi arkadaşlarınızla paylaşmanız sizi rahatlatacak ve kafanızı tekrar toparlayıp sizi hazır hale getirecektir.

Bu yazı;banaisbul.com sitesinden alıntıdır.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: