Anasayfa > İş Hayatına Dair > İlk İş Gününde Nasıl Davranmalıyız?

İlk İş Gününde Nasıl Davranmalıyız?

ilk-gc3bcnİlk intiba zannetmeyin ki kariyer hayatınızda peşinizi bırakıyor. Nasıl mülakattaki ilk intiba size işi kazandırıyorsa, iş hayatına atıldığınızda ofisteki ve çalışma arkadaşlarınızdaki ilk intiba da ofisteki saygınlığınızı ve kariyerinizi etkiliyor. İlk günlerinde tam bir amatör gibi davranan bir çalışan ile, “her şey kontrol altında!” duruşuyla profesyonelce davranan bir çalışan arasında inanın çok ama çok fark var.

Özetle, ilk intiba size saygınlığın ve kariyerin yolunu açabilecekken, ofisteki ve iş hayatındaki tüm kapıların yüzünüze kapanmasını da sağlayabilir. Aşağıda, yeni işinizin ilk gününde nasıl olumlu intiba bırakabileceğinizi madde madde yazdık, eğer bu söylediklerimizi dikkate alırsanız, iş hayatına sağlam bir başlangıç yapabilirsiniz:

Tedirgin Gözükmeyin: Yeni başladığınız iş ortamında genelde “nereden gelmiş bu çaylak?” bakışları ve satır aralarında üstünlük mesajları olan cümlelerle karşılaşacaksınız. Bu bakışlar ve bir üst notadan kurulan cümleler sizi tedirgin etmesin, hayat başlangıçlarla dolu. Unutmayın ki en fazla 4-5 ay sonra siz de o işin kurdu, ofisin sağlam bir elemanı olacaksınız. Sadece kendinize zaman verin. Kesinlikle tedirginlik pozları ve heyecanlı amatör hareketlerde bulunmayın.

Erken Gelin, Geç Ayrılın: Geç ayrılmayı fazla mesai yapın anlamında algılamayın kesinlikle. Önce ofisi gözlemleyin, kim kaçta ayrılıyor, çok kişi mesaiye kalıyor mu, müdür çıkmadan çıkılabiliyor mu? Yani şirketinizin “işten çıkış” alışkanlıklarını öğrenmeniz gerekiyor ki siz de kendinizi ona göre ayarlayın. Bunu öğrenmenin en önemli yolu da en geç sizin çıkmanızdır. Bu alışkanlıkları çözdükten ve kendinize güveni sağladıktan sonra siz de istediğiniz zamanda çıkabilirsiniz, ama önce sabır. Tüm herkesten erken gelmek ise zamanı iyi yönettiğinizi ve işinize değer verdiğinizi gösterir. Bunu mutlaka yapın.

Tecrübelilere Saygı Gösterin ama Egolarını Parlatmayın: Sizin yaptığınız işi yıllardır yapan, sizin çalıştığınız şirkette yıllardır çalışan onlarca insan var şirkette. Gelir gelmez onlara muhalifolmak, onları dinlememek, onlardan yardım istememek ve kendinizi ayrıştırmak mantıklı bir hareket değil. Aksine, onlara saygı gösterin ve fikir sorun. Ancak dikkat edin, onların egolarını fazla parlatmak ile onlara saygı durmak arasında ince bir çizgi var. Eğer egolarını parlatırsanız sizi bir “emir-erine” çevirebilirler. İlk başlarda insanları tanıyana kadar mesafeyi sabit tutmak her zaman işe yarar.

Şirket Gruplaşmalarına ve Dedikodu Seanslarına Katılmayın: Dedikodu seanslarına katılmak belki çalışanların sizi daha hızlı aralarına almalarını sağlayabilir ancak uzun vadede tüm saygınlığınızı yitirebilirsiniz. Bir şirket gruplaşmasına dahil olmak ise size yine uzun vadede zarar verecektir. Rüzgarın nereden estiği belli olmaz, o yüzden siz herkese eşit mesafede kalın, görev adamı olun ve sakın dedikodu yapmayın.

Kendinizi Kanıtlama Çabasına Kapılmayın: Yeni çalışanlar çoğu zaman hızla kendini kanıtlamak için gereksiz bireysel şovlara girebiliyorlar. Dışarıdan ne kadar komik ve küçük düşürücü göründüğünü bilmeden yapılan bu şovlar saygınlığınızı anında düşürebilir. Yetkin biri olabilirsiniz ama bu yetkinliklerinizi zamanı geldiğinde göstermeniz belki yavaş ama sağlam bir duruş sergilemenizi sağlayacaktır. Sabredin.

Hatalarınızı Kabul Edin, Suçlu Aramayın: “Ama sen bana böyle anlatmıştın!”, “Normalde hata yapmazdım da yanlış yönlendirildim!”, “Oryantasyon süreci yeterli değildi!” gibi bahaneleri bırakın,hata yaptıysanız kabul edin ve ders alın. Başka birini neden olarak göstermek sizi kurtarmaz, aksine şimdi ve ileride alacağınız tüm desteğin önünü keser.

Sıkı Dinleyin, Not Tutun, Soru Sorun: Not tutmanız sizi kesinlikle zayıf göstermez, işi gerçekten hızlıca öğrenmek istediğinizi kanıtlar. Göz temasını ve iyi bir dinleyici olmayı sakın unutmayın, karşı tarafa “sıkı dinleyici ve iyi bir öğrenici” imajı çizerseniz bu imaj kolay kolay silinmez. Ayrıca soru sormayı unutmayın ancak sorunun gerçekten doğru soru olduğundan emin olduktan sonra sorun. Doğru zamanı bekleyin.

Yukarıda yazdığımız ipuçları, daha ilk iş gününden itbaren şirketin en sağlam çalışanlarından biri olmanız için size gerekli tüm taktikleri veriyor. Unutmayın, ilk intibayla üzerinize yüklenen tüm etiketler ileride değiştirilmesi çok zor olan etiketlerdir. Yani ilk günde “zeki ve hırslı” bir imaj çizerseniz, ilerde bu imajı silmeniz için gerçekten çok aptalca bir hata yapmanız gerekir. Aynı şekilde, ilk gün “amatör ve tedirgin, hata yapabilir!” imajını ileride “kontrollü ve profesyonel”e çevirmek de bir o kadar zordur. O yüzden, yavaş ve sağlam ilerlemek her zaman daha iyidir.

Bu yazı;www.banaisbul.com sitesinden alıntıdır.

Kategoriler:İş Hayatına Dair Etiketler:, ,
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: