Anasayfa > Hayata Dair, Videolar, İş Hayatına Dair > Yeni liderlik: İlham veren, hayatı değiştiren liderlik

Yeni liderlik: İlham veren, hayatı değiştiren liderlik

yeni liderlik

Liderlik nedir? Birilerinin hayatını yönetmek mi yoksa birilerinin hayatını değiştirmek mi? Liderlik dediğimizde aklımıza güçlü, yukarılarda uzaklarda hatta herkesin üzerinde bir kişi geliyor. Ben lider olacağım diye düşünmek bile bize çok ağır geliyor. Çünkü bize Lider olmanın çok zor olduğu empoze edildi bu güne kadar. Lider olmak Samuel Beckett’in Godot’u Beklerken  oyunundaki gibi algılanıyor çoğumuz tarafından. Hep bir kurtarıcı bekliyoruz ve oyunun sonunda kimse gelmiyor. Oysa oyun sırasında sürekli gelip Godot’un geleceğini söyleyen çocuğu yani içimizdeki çocuğu hep gözden kaçırıyoruz. Drew Dudley farklı ve eğlenceli bir Ted konuşmacısı. Uzun süredir liderlik üzerine düşünüyorum ve çağımızın kişisel liderlik çağı olduğunu düşünüyorum. Herkes kendisinin lider olabilir diye düşünüyorum. Bu güne kadar bu tezimi bu kadar iyi anlatan başka bir sunum ve fikir görmedim açıkçası.  Drew Dudley benim üzerinde durduğum kişisel liderlik tanımımı basite indirgeyerek ve çok güzel bir örnekle anlatıyor. Drew Dudley, hepimizi, liderliği başkalarının hayatlarını her gün değiştirebilen bir eylem olarak görmeye çağırıyor. Yönetmek değil, ilham verip değiştirmek.

Üniversitede yaşadığı bir olayı anlatıyor. Üniversitenin son gününde yanına bir kız geliyor ve ona diyor ki “Seni hatırlıyorum, üniversiteye ilk geldiğimde annem ve babamla geldim ve ailemi bırakıp burada okumaktan korkuyordum. Ailem bana gidip kayıt yaptırmamı üniversitede kalmaktan emin olmazsam onlarla birlikte geri döneceğimi söylediler. O sabah kayıt yaptırmaya geldim ve sırada beklerken komik şapkan ve elinde bir kova lolipopla sırayı dolaşan ve herkese lolipop veren seni gördüm. Ve sonra yanımdaki çocuğa baktın, gülümsedin ve sepetine uzanarak bir lolipop çıkardın ve çocuğa dedin ki, ‘Yanında duran bu güzel kadına bir lolipop vermelisin. Çocuk pancar kırmızısına dönmüş ve bana bakamamıştı bile. Lolipopu uzaktan tutmuştu.  Ve o çocuk için o kadar kötü hissetmiştim ki lolipopu aldım ve ben alır almaz, senin yüzünde inanılmaz haşin bir ifade oluştu ve anneme ve babama bakarak dedin ki, ‘Şuna bakın. Şuna bakın. Evden uzaktaki ilk günü ve şimdiden bir yabancının elinden şeker alıyor! Ve sıradaki herkes gülmeye başladı…” Kız, o an yüzünden üniversiteye devam kararı almış hatta o lolipopu veren çocukla çıkmış. Ayrıca evlendiklerinde Drew Dudley’e bir davetiye de göndermişler. Drew Dudley ise bu olayı hiç hatırlamıyor yani kendisi için çok önemli bir anı değil ama başkasının hayatını değiştirecek kadar büyük bir anı.  Liderliğin katalizörlük olduğunu ve etki etmek olduğunu belirtiyor.  Marianne Williamson’dan bir sözle devam ediyor sunumuna “En büyük korkumuz, yetersiz olmamız değil. En büyük korkumuz, ölçemeyeceğimiz kadar güçlü olmamız. Bizi korkutan şey karanlığımız değil, ışığımız”ve ekliyor. “Biz liderliğe dünyayı değiştirmekle ilgili bir anlam yükledik ve dünya diye bir şey yok. Sadece altı milyar tane yorumlaması var ve eğer bunlardan birisinin yorumunu,o bir kişinin neler yapabileceğine dair düşüncelerini, onu kimlerin önemsediğine dair bildiklerini, bu dünyada onun, tek bir insanın gücüyle neleri değiştirebileceğine dair düşüncelerini değiştirirseniz, her şeyi değiştirmiş olursunuz.” Drew Dudley burada büyük bir yanılgımızı yakalıyor. Dünyayı, şirketleri, kurumları düşünürken hep çok büyük ve soyut şeyler olarak düşünüyoruz. Liderliği de bunları değiştirmek olarak görüyoruz. Oysa bunlar insanlardan oluşuyor ve tek bir insanın hayatının değişmesi bile dünyayı değiştirmek oluyor. Varoluşsal açıdan düşünürsek tek bir dünya yok ve 7 milyar insandan oluşan 7 milyar dünya var. Dünyayı değiştirmek ve lider olmak için bir kişinin hayatını etkilemeniz bile yeterli. Özetle; Liderlik dünyayı yönetmek değil, o dünyadaki kişileri etkilemek ve değiştirmektir. Bu yazı;www.yetenekvekariyer.com/yeni-liderlik-ilham-veren-hayati-degistiren-liderlik/ sitesinden alıntıdır.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

