Anasayfa > Medya > Gazetecilik “Ölüyor” mu, “Format” mı değitiriyor?

Gazetecilik “Ölüyor” mu, “Format” mı değitiriyor?

gazete

Bir medya sektörü çalışanı olarak; gazeteciliğin ölmesi, sosyal medyanın ve dijital dünyanın gelişmesi ile basılı medyanın bitmesi vb.  sorular gün geçtikçe konuşulmaya başlanıyor. Gazetecilik üzerine her yıl yapılan WAN-IFRA konferansları ile ilgili aşağıdaki yazıyı sizlerle paylaşayım istedim:
120 ülkede 18 bin yayın, 15 bin internet sitesi ve 3 bin şirketin yayıncılık örgütlenmesi WAN-IFRA’nın Başkanı Vincent Peyregne, gazeteciliğin yeni iş modelleriyle gelişeceğini anlattı.

Sosyal medyanın gelişimi, gazete tirajlarının düşmesi, Newsweek gibi sektörel devlerin basımı durdurup tamamen dijital ortamı tercih etmesi haberciliğin geleceğini ekonomik boyutunu tartışmaya açıyor.

Milliyet’ten Gülsin Harman, 120 ülkede 18 bin yayın, 15 bin internet sitesi ve 3 bin şirketi kapsayan yayıncılık örgütlenmesi “World Association of Newspapers”ın (WAN-IFRA) yöneticisi Vincent Peyregne’le sektörü konuştu.

Yayıncılık alanında dünyanın en büyük mesleki birliğinin başındasınız. Günümüzde yayıncılık dünyasının önündeki en zorlu konular neler?

İş modelinde değişimin yaşandığı bir dönemden geçiyoruz. Dijital dünyayla demokratikleşiyoruz. Tüketim alışkanlıkları anlamında dengeler değişiyor. İçeriğe bedava erişim tartışma konusu. Gelenekselin dışındaki yayıncılar artıyor. Artık ‘müşterilerimizin’ haber yarattığı bir noktadayız. Okuyucu kitlesi de bir tür medyaya dönüştü. Gazeteciliğin geleceği sorgulanıyor. Birkaç ana başlıkta özetleyebiliriz; içeriğin ücretlendirilmesi, ilan gelirlerinin düzenlenmesi, inovasyon, aktörlerin çoğalması, habere talebin artması. Dünyada daha önce hiç bu kadar veri üretilmemişti.

‘İnternet kuralları değiştirdi’

‘Geleneksel medyanın elinin güçlü olduğu alan var mı?

Okuyucu kitlelerine nasıl ulaşacağımıza kafa yorduğumuz sürece endüstrinin büyük şansı var. Yayınlar okurlara dayanan bir topluluk oluşturmaya odaklanmalı. Kaliteli içerik üretebilen, profesyonel gazetecilerle çalışan güçlü markalarız. İnternetin ortaya çıkmasıyla oyunun bütün kuralları değişti. İlk başta siteleri gazetenin içeriğinin ‘kopyala-yapıştır’ yapılabileceği bir alan olarak gördük. Bazı yayıncılar bu alanda değişik bir mantık izlemeleri gerektiğini fark ettiler. Son 3-4 yıldır akıllı telefonların gelişi de özellikle ilan anlamında dengeyi yine değiştirdi.

‘Öncelikli olan kullanıcı’

Sözünü ettiğiniz gelişmeler okuyucu odak noktası haline getiriyor.

Bana göre ‘dijitale mi yoksa baskıya mı önem vermeli’ tartışması sözkonusu değil. Her zaman öncelikli olan kullanıcıdır. Kullanıcıların davranışlarına, ihtiyaçlarına dikkat ederseniz basın dünyası için hâlâ gelecek var. Giderek daha fazla yayıncı olayın süslü yazıişleri ofisleri yaratmaktan geçmediğini anlıyor. Pazarlama bugüne kadar ürünün satış süreci için düşünülmüştü, şimdi okuyucunun profilini çıkarmak ve tüketicilere dair bilgi edinmek için pazar araştırmaları yapılıyor. Bu alanlardaki yeni yeteneklerin peşine düşmeliyiz. Teknoloji sayesinde yeni iş modelleri işler hale getirilebilir. Çökeceğimizi öngörenler var ama çökmüyoruz, dönüşüm değiştiriyoruz.

Kaynak: Milliyet

Kategoriler:Medya
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: