Anasayfa > Özgeçmiş Üzerine > LinkedIn de CV Hazırlamak ve İş Bulmak!

LinkedIn de CV Hazırlamak ve İş Bulmak!

Profesyonel hayatta ilgili kişilere ulaşmak için birçok yöntem var. Gazete ilanları, haftalık İK gazeteleri,kariyer siteleri vs.. Dikkat ettiyseniz bunların hepsi tek taraflı iletişimin esas olduğu sistemler. İş arayan kişi CV sini oluşturur. Ve aramaya başlar. Başvurmak istediği ilana CV sini yollar ve bekler. Durağan bir bekleyiş!

linkedin

Sosyal Medya olgusu hayatımıza girdikçe çeşitlilikte bu alanda artış göstermeye başladı. Bu çeşitlilik içinde bir tanesi LinkedIn diğerlerinden şu aralar açık ara önce diyebiliriz. Yüzde çoğunlukla alanında profesyonellerin tercih ettiği, boş zamanlarını değerlendirmek değil de profesyonel anlamda sosyal medyayı aktif kullanmak isteyen kişilerin kullandığı bir alan. Dizayn açısından kendi içinde bazı eksikleri gözümüze çarpsa da bizlere sağlamış olduğu imkanlar açısından değerlendirilmesi gerektiğini düşündüğüm özellikleri mevcut. Aşağıda bu özellikleri kısaca aktarmaya çalışacağım. Sistemi kullanan profesyonellerin çoğunlukla tercih ettikleri özellikler olması sebebi ile denenmiş ve tavsiye niteliğinde olması sebebi ile değerlendirmekte fayda olduğunu söylemek isterim.

Lİnkedin de CV hazırlamak

1-    Aslına bakarsanız LinkedIn de oluşturmuş olduğunuz profil sizin birer CV niz niteliğinde. Nasıl ki fax veya e-mail ile gönderilen CV lerde ki eksiklikler göze batıyor ise LİnkedIn profil eksiklikleri de aynı şekilde göze kötü manada batıyor. Tercih hakkı sunulan tüm bölümlerin doldurulması, özellikle önceki iş deneyimlerinizin açıklamalı bir şekilde var olması profilinizi inceleyen kişi açısından önem arz ediyor. Özet kısmına yazacağınız bilgileri LinkedIn SEO açısından düşünecek olursak çok önemli! Yapılacak aramalar anahtar kelime üzerinden yapılacağı için aramalarda profilinizin görünme olasılığı doğru optimizasyon ile artar. Böylelikle size ulaşım ihtimallerini arttırmış olursunuz.

2-    Algoritması gereği LinkedIn de bağlantıların etkileşimi; matematiksel değil, logaritmik olarak artış gösteriyor. Bundan dolayı bağlantılarınızın ilgi alanınıza göre çokluğu sizin için önem arz etmektedir. Bunun içinde sizinde çaba göstermeniz ve zaman içinde bağlantılarınızı güçlendirmeniz faydalı olacaktır.

3-    Bağlantı davetiyelerinizi genelden özele indirgerseniz daveti alan kişi nezdinde kabul görmeniz daha fazla olacaktır.

4-    Arama özelliğini etkin kullanarak sizin gibi profil optimizasyonunu doğru yapan firma veya profillere ulaşmanız çok daha kolay olacaktır. Bu özellik sayesinde ilgi alanınıza giren kişi veya gruplara kısa sürede ulaşabilirsiniz.

5-    Katılmış LinkedIn gruplarında sadece okuyucu olmak yerine aktif bir profil sergileyebilirsiniz. Örneğin yeni tartışmalar açmak, açılan tartışmalara yorum yazarak katkı sağlamak fark edilmek adına size artı kazandıracaktır.

Son bir yıl içinde ciddi bir kullanıcı sayısı artışı gösteren LinkedIn her geçen gün boş zamanları değerlendirme platformu değil, tamamen bilgi alışverişi ve yeni profesyonel bağlantılar kurulması için şu anda en iyi araç olarak karşımızda duruyor…

Bu yazı;www.burcehanoral.com.tr sitesinden alıntıdır.

Kategoriler:Özgeçmiş Üzerine
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: