Anasayfa > Strateji Yönetimi > “Zaman” bulunup da “Strateji”ye vakit mi ayrılır!!!

“Zaman” bulunup da “Strateji”ye vakit mi ayrılır!!!

İş dünyasında birçok isim zamanı yönetmek konusunda kendi iş süreçlerine göre hareket ediyor. Ancak dönem dönem doğru dengeyi kurmak konusunda istedikleri kadar başarılı olamayabiliyorlar. Bundan dolayı da zamanını gerektiği kadar etkili kullanım başarılı olma konusunda belki de en büyük kısıt. Neden mi? Nedeni aslında basit; zamanımızın ne kadarını günlük işlere harcıyor, ne kadarını mailleşmelere harcıyor, ne kadarını planlıyor ve bu plana göre hareket ediyoruz. Bu aktiviteler tabi ki artırılabilir ama bizim için bir değer atfeden ve iş hayatımız için en önemli unsur olan zamanı yönetme ve kullanma konusunda malesef sorunlar yaşıyoruz. Özellikle üst düzey yöneticiler (CEO, Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcıları, Müdürler vb.) için günlük işler veya sorunlarla harcanan zaman o günü kurtarma adına katkı sağlıyor ve olası sorunlar anlık çözülebiliyor. Hatta üst düzey yöneticiler iletişim kanallarından gündemi takip ediyor, e-mailleri kontrol ediyor, toplantılara giriyor, rapor okuyor, sahaya iniyor, müşteri ziyaretlerinde bulunup çalışanlarla bir araya geliyor(ki geliyorsa tabi) şeklinde günün bittiğini iletiyorlar. Peki gelecek adına, geleceğe yönelik öngörüler, planlamalar ve şirkete yön verme adına ne kadar vakit harcıyorlar?

Corporate Transformation’ın başkanı ve aynı zamanda Monitor Group’ta şirket dönüşüm projeleri grubunda kıdemli danışman olarak görev yapan Robert H. Miles, Harvard Business Review’da yayınlanan “Kurumsal Dönüşümlerin İvmelendirilmesi” adlı makalesinde, CEO’ların zaman yönetimi konusunda yaptıkları hatalardan birine şöyle dikkat çekiyor: “Üst düzey karar vericiler, müthiş fikirler peşinde koşmak ve devasa sonuçlar hedeflemek yerine büyük hatalar yapmaktan kaçınmaya çalışır. Kendilerinin şirketin tamamını yeniden hayal etme işiyle uğraşamayacak kadar günlük faaliyetlerle ilgilenmek zorunda ve meşgul olduklarına inanarak kendi sorumluluk alanlarının altına saklanırlar. Burada sorun olan ise bir kurumun dönüştürülmesinin ancak yöneticiler arasındaki yoğun bir işbirliğiyle gerçekleştirilebileceği gerçeğidir.”

Gelecek ve gelecek adına karar vericiler…Bu kadar gündelik işlerle uğraşmaktan geleceğe ne kadar yatırım yapabiliyorlar ki uzmanlar günlük operasyonlara çok fazla odaklanılmasının resmin bütünü oluşturacak unsur olan stratejiye ve gelecek planlarına yeterince zaman ayrılamaması sonucunu doğurduğunu söylüyor.

2415_02_res_01

Bu kadar önemli olarak görülen strateji üzerine de tam mesai yapılması elbette olanaksız ancak karar vericilerimizin vakitlerinin en az %10 ‘unu geleceğe dair(strateji) çalışmalara ayırması uzmanlar tarafından öngörülmüştür. Eğer vakit ayrılamıyorsa ne şirketin yönü tayin edilebilir, ne çalışanlar arasında motivasyon ve işe veya iş yerine olan ilgi artabilir, ne de gelecekte olabilecek risklerin öngörülmemesi nedeniyle şirketin tüm işlerinin yolunda gitmesi mümkün olmayacaktır. Stratejik Yönetim ve Planlama olarak ne denilirse denilsin, gerçek olan bir şey vardır ki o da; şirketin geleceğine dair öngörü ve planlama yapması gerekliliğidir. Evet sonuçları kısa vadede ortaya çıkmayacaktır ama uzun vadede şirketinize belirlediğiniz yön(vizyon) ve buna bağlı belirlenen kurumun varlık sebebi, ne yaptığı, nasıl ve kimin için yaptığı(misyon) çalışmalarının şirketin var olan veya geçmişte yaşadığı durumlardan da ders çıkararak, güçlü ve zayıf yönlerini tespit edip fırsatları yakalamak ve de tehlikelerden korunmak adına büyük katkı sağlayacaktır. Belki kısaca stratejik planlama çalışmasının özeti şeklinde oldu ama bu çalışma ile ilerleme kaydeden şirketler daha net kararlar alıp, daha doğru zaman harcayacak, mali yapısını daha sistematik yönetebilecek düzeyde olacaktır. Yazıya başlarken en önemli unsurlardan birisi olan “Zaman Yönetimi” ni ve üst düzey yöneticilerin(karar vericilerin) zamanlarını yönetmekte sıkıntılar yaşadığını belirtmiştim. Aslında vaktimizin belli bir kısmını ayırarak yaptığımız çalışma bizim farklı yerlerden gelebilecek kayıplarımıza engel olacaktır.

İleriye yönelik belirtilen öngörüler ve dünyanın gidişatına göre belirlenmiş net amaç ve hedefler şirketi ileriye götürecek ve zamanımızı doğru planlamamız adına olanak sunacaktır. Değişen dünyaya uyum sağlayabilen, kendi eksik, fazlarını ve doğabilecek fırsatları, çevresini iyi analiz edebilen kuruluşlar ilerleme yolunda büyük başarı göstereceklerdir. Sun Tzu’nun sözü ile bitirirsek: “Ben savaşırken herkes taktiklerimi görebilir; fakat hiç kimse asıl zaferin kaynağı olan stratejiyi göremez.” Asıl zaferlere ulaşmak adına yeter ki “zaman” ayıralım.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: