Anasayfa > İnovasyon Yönetimi > İnovasyon için Nereden Başlayacağım?

İnovasyon için Nereden Başlayacağım?

Bir işletmenin inovasyon kapasitesini oluşturan bileşenleri 8 ana başlık altında toplabilir.

Bunlar; liderlik, strateji, insan kaynağı, bilgi/iletişim ağları, kurum kültürü, ürün/süreç inovasyonu yeteneği, analiz yeteneği ve finasmandır. Bir KOBİ’nin “sürekli inovasyon yeteneği” kazanabilmesi için öncelikle mevcut durumdaki inovasyon kapasitesinin ortaya konulması gereklidir. İşletmenin mevcut durumdaki inovasyon kapasitesi lider tarafından ölçümlenmelidir. Lider, firma dışından bir uzmanla beraber çalışarak sonuçlardaki objektifliği garanti altına alabilir.

inovasyon süreci

Mevcut durum tespiti sonrası, en güçlü bileşenin seviyesi öncelikli hedef değeri belirler. Örnek olarak verilen aşağıdaki grafikte mavi çizgi mevcut durumu göstermektedir. Buna göre işletmenin mevcut durumdaki inovasyon kapasitesine göre en güçlü bileşen “liderlik” tir. Bu değer referans olarak alınır.

Öncelikli hedef, düşük seviyede olan bileşenlerin referans değere ulaşmasıdır. Başka bir ifade ile sürekli inovasyon yeteneği geliştirebilmek için işletmenin inovasyon kapasitesini oluşturan tüm bileşenleri grafikte kırmızı renkle gösterilen referans değer seviyesine ulaştırmak için yol haritası hazırlanmalıdır. Çünkü sürekli inovasyon yeteneğinden ancak tüm bileşenler aynı değerde ise bahsedilmeye başlanabilir. Aksi taktirde diğerlerine göre düşük seviyedeki bileşenler inovasyon sürecini tıkamaya devam edecek ve sürekliliği engelleyecektir. Tüm bileşenlerin referans değere taşınması için hazırlanan öncelikli yol haritası istek ve kararlılıkla uygulamaya konulmalıdır. Bu süreç tamamlandıktan sonra yeniden mevcut durum değerlendirmesi yapılmalı ve nihai hedef olan “sürekli inovasyon yeteneğini” işletmeye kazandırmak için gerekli yol haritası hazırlanmalıdır. Yandaki örnek grafikte yeşil çizgi ile gösterilen “sürekli inovasyon yeteneği” işletmenin geleceğine yapılmış en büyük yatırımdır. “Sürekli inovasyon yeteneği” geliştirmek için harcanan zaman ve paranın kısa vadeli geri dönüşü olmaz. Bu nedenle KOBİ’lerin genellikle yol haritasının uygulanması sırasında baştaki heyecanlarını kaybederler. Uluslar arası rekabet edebilir bir KOBİ olmak ve gittikçe sertleşen rekabet içerisinde karlı şekilde büyümek istiyorsak başka çıkış yolu yok.

Bu yazı; www.yenilesim.org/index.php sitesinden alıntıdır.

  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: