Anasayfa > Hayata Dair > Bir Başarı Hikayesi: Papağan Kuruyemiş

Bir Başarı Hikayesi: Papağan Kuruyemiş

Öncelikle bu yazıda, gerçekten batmak üzere olan bir şirketin başka kişiler tarafından alındıktan sonraki çalışmaları ve başarı hikayesi yer almaktadır. Güzel bir hikaye olduğu düşüncesi ile sizlerle paylaşmak istedim. Biz mühendisler için önemli bilgiler ve başarı hikayeleri her zaman örnek teşkil etmeli ve hayatımıza uyguladığımız yöntemlere ışık tutmalıdır.

Öncelikle, Kani Emekçi, Papağan Kuruyemiş’in yönetim kurulu başkanı. Aynı zamanca sofralık tuz markası Sal’ın sahibi Emekçioğlu Grubu’nun başkanı. Ankara Şeriflikoçhisarlı. İş hayatına tuz işiyle başladı. Çatalca’daki tekstil fabrikalarına sanayi tuzu sattığı dönemde Papağanla tanıştı ve ortak oldu. Emekçi, 10 yılda Türkiye’nin en büyük 3 kuruyemiş markasından birini yarattı.

Tadım ve Peyman’ın ardından 3′üncü olduklarını söyleyen Emekçi, hikayesini şöyle anlatıyor:

ORTAK AYRILDI
Ankara’da tuz işiyle uğraşıyordum. 1993 yılında İstanbul’a geldim. Ürettiğimiz endüstriyel tuzları, tekstil şirketlerine satmaya başladım. 2000′de bir arkadaşım aracılığı ile Papağan Kuruyemişin sahipleriyle tanıştım. Onlar bu işten çıkmak isteyince ben de kuruyemiş toptancısı ortağımla Papağan’ı satın aldım. 2 yıl sonra işe daha fazla yatırım ve mücadele gerektiği için ortağım ayrılıp kendi işine döndü. Ben de şirketi büyütmeye odaklandım. O dönem, Papağan 15 bin liralık cirosu olan bir şirketti. Önce üretim tesisini Çatalca’da kurduğumuz 9 bin metrekarelik kapalı alana taşıdık. Avrupa standartlarında üretim yapmaya başladık. 11 kişilik AR-GE takımı kurdum. Her yıl, 6 yeni ürün piyasa çıkardık. 10 yıllık mücadelemiz sayesinde bugün 32 ürünümüz var ve ciromuz 50 milyon TL’ye yükseldi. 2010′u yüzde 50 büyümeyle tamamladık ve sektöründe en yüksek büyüme rakamını gerçekleştiren şirket olduk. İhracat yapılan ülke sayımız 8′den 16′ya çıktı. Önümüzdeki dönemde inovasyon ve dağıtım kanallarına odaklanmayı hedefliyoruz. 15 bin olan satış noktamızı 100 bine çıkarmayı hedefliyoruz.

BAŞARI NASIL GELDİ?
Bana göre başarımızı, inovatif olmamıza borçluyuz. En büyük çıkış sağladığımız noktalardan biri, ay çekirdeği paketlerinin yanına koyduğumuz çöp poşetleri oldu. Bunun yanında paketlerin içindeki ürünlerimiz bayatlamasın diye sektörde ilk kez “keeper” uygulamasını başlattık. Bu şekilde ürünlerimizin raf ömrü uzadı. Türkiye’de ilk kez çiğ ve kavrulmamış kuruyemişlerden oluşan diyet ürünler çıkardık. Bu inovasyonlar sayesinde Papağan, sektöründe en yüksek büyüme rakamını gerçekleştiren şirket oldu. Ancak bu alanda en büyük sıkıntımız tüketiciler. Tuzsuz, kavrulmamış diyet ürünlerimizi alanlar ‘Bunlar bayat mı’ diye şikayet ediyor. Tüketicinin bilinçlenmesiyle sağlıklı atıştırmalıklar pazarının daha da büyüyeceğini öngörüyoruz.

Bu yazıda http://www.isortakligi.com/papagan-kuruyemis-basari-hikayesi/ sitesinden alıntı kısımlar bulunmaktadır.

Kategoriler:Hayata Dair
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: