Anasayfa > Hayata Dair > Uzmanların kilo vermek hakkında söylemediği 11 madde

Uzmanların kilo vermek hakkında söylemediği 11 madde

 
Yağları ortaya çıkaran şaşırtıcı yiyeceklerin düşündüğünüzden daha sağlıklı olduğunu biliyor musunuz? Uzmanlara göre, sağlıksız olduğunu ve kilo aldırdığını düşündüğünüz alışkanlıklar sizin kilo vermenize yardımcı olabiliyor.

Reader’s Digest dergisinde yer alan habere göre, kilo vermenize yardımcı ve herkesin kolayca uygulayabileceği basit yöntemler:

1) Göbek yağıyla savaşmak için yağ tüketmek zorundasınız

2) Her gün çikolata yemek bel çevrenizi inceltebilir

3) Süt ürünleri kilo vermeyi destekliyor

4) Erken ve hızlı kilo vermek en iyisidir

5) Tek başına egzersiz etkili bir kilo verme aracı değildir

6) Aşırı kilolu olmak ile sağlıklı kiloda olmak arasındaki fark önemlidir

7) Uzun süreli kardiyo egzersizleri yağ yakmanıza yardım etmez

8) Canınızın abur cubur istemesinin gerçek nedeni nedir?

9) Şeker kilo vermede kötü değildir

10) Uykusuzluk kalorilerin azalmasını engeller

11) Gizli kilo verme silahınız iyi bir hava filtresi olabilir

1) Göbek yağıyla savaşmak için yağ tüketmek zorundasınız: İşlenmiş yiyeceklerdeki doymuş yağ ile kurabiyelerde ve krakerlerdeki trans yağlar gibi kötü yağlar sağlığınız ve bel çevreniz için iyi değilken, doymamış yağlar bakımından zengin olan beslenme tarzı kilo vermenize bile yardım edebilir. Zeytinyağı, fındık, fıstık ve avokadodaki tekli doymamış yağ asitleri gibi iyi yağlar göbek yağının azaltılmasında oldukça etkilidir. Ayrıca balık, birçok fındık, fıstık ve çekirdeklerde bulunan çoklu doymamış yağ asitleri de vücut yağlarınızın azaltılmasına yardımcı olur. Çoklu doymamış yağ asitleri vücudunuzdaki yağları doymuş yağlardan daha hızlı yakıyor. Yağlar sizin uzun süre tok hissetmenize yardım ediyor.

2) Her gün çikolata yemek bel çevrenizi inceltebilir: Yağlarınızı azaltmak için kakao tüketin. Kakao birçok yiyecekten daha fazla antioksidan içeriyor ve makul ölçülerde tüketildiği takdirde kilo vermede oldukça faydalı. 2011 yılında “Journal of Nutrition” isimli dergide yayınlanan çalışmada, araştırmacılar kakaoda bulunan antioksidanların obez diyabetik fareler üzerindeki etkisini incelediler. Kakaonun farelerin aort damarlarındaki bozulmayı azalttığını ve böylece yağ depolanmasının köreldiğini tespit ettiler. Daha fazla kakao yemek için tatlandırılmamış kakao satın alın ve bunları sütünüze veya kahvenize ekleyin.

3) Süt ürünleri kilo vermeyi destekliyor: Bazı efsaneler süt ürünlerinin kilo vermeyi baltaladığı konusunda ısrar ediyor. Ancak bilim bunun doğru olmadığını söylüyor. Araştırmalar kalsiyum eksikliği olan kişilerin daha fazla yağ kütlesine sahip olduklarını ve iştahlarını daha az kontrol ettiğini gösteriyor. Yapılan çeşitli araştırmalar sayesinde yoğurt, az yağlı ya da yağsız peynir ile süt gibi kalsiyum kaynakları yağ eritmede daha etkili olduğu belirlendi. Tennessee Üniversitesi’nde düzenlenen araştırmada, günde 3 porsiyon süt ürünü yemenin obez kişilerde vücut yağını önemli ölçüde azalttığı tespit edildi.

4) Erken ve hızlı kilo vermek en iyisidir: 2010 yılında Florida Üniversitesi’nde yürütülen bir araştırmada, araştırmacılar obeziteyle mücadele eden 262 orta yaş grubu kadının verilerini analiz ettiklerinde hızlı kilo vermenin daha fazla kilo kaybı ile uzun süre bunu korumayı sağladığını gösterdiler.

5) Tek başına egzersiz etkili bir kilo verme aracı değildir: Yıllarca insanlar istediklerini yiyebileceğini düşündüler. Çünkü çok fazla egzersizle aldıkları kalorileri yakabileceklerini sanıyorlardı. Ancak bir yılda yaklaşık 500 gram kadar kilo aldıklarını fark ettiler. Tek başına egzersiz toplam vücut ağırlığında yüzde 3’ten daha az düşüş sağlıyor.

6) Aşırı kilolu olmak ile sağlıklı kiloda olmak arasındaki fark önemlidir: Araştırma doğal olarak zayıf olan insanların otomatik olarak fazla kalorilerini yakmak için çeşitli yollar buluyor. İster inanın ister inanmayın, Mayo Clinic araştırmasına göre, huzursuzluk, esneme, saçlarınızı taramak, bulaşık yıkamak gibi günlük fiziksel aktiviteler günde 350’den fazla kalori yakabiliyor.

7) Uzun süreli kardiyo egzersizleri yağ yakmanıza yardım etmez: Maalesef koşu bandı, yürüyüş yolu gibi kardiyo çalışmaları kilo verme ve yağ yakmada başarılı değildir. Aerobik egzersiz enerji veriminizi artırmanızı gerektirir. Çünkü vücudumuz her zaman dengede kalmak için çalışıyor ve kilo verme çabalarını sabote edebiliyor.

8) Canınızın abur cubur istemesinin gerçek nedeni nedir? Siz de birçok ofis çalışanı gibiyseniz masa başı bir iş yağ artışını ikiye katlar. Günün büyük çoğunluğunu oturarak geçirme, zihinle ilgili ve bilgi tabanlı işler iştahınızı kontrol etmenizi zorlaştırır ve daha fazla kalori ve yağ tüketmenize yol açar. Canınız abur cubur isteyince yoğurt ya da küçük küçük doğradığınız havuçlarınızı yiyebilirsiniz.

9) Şeker kilo vermede kötü değildir: Amerikan Kalp Derneği’ne göre, insanlar günde ortalama 22 çay kaşığı şeker tüketiliyor. Şeker tüketimini azaltmak akıllı ve sağlıklı bir yoldur. Bal şeker yerine kullanıldığında kilo alımını ve şişmanlığı azaltmada gelecek vaat ediyor. Ayrıca bal antibakteriyal, antiviral ve antifungal özelliklere sahiptir. Kan şekeri kontrolü sağlayan bal iyi bir öksürük söktürücüdür ve bağışıklık sistemini destekler.

10) Uykusuzluk kalorilerin azalmasını engeller: Her gün ne kadar uyuduğunuz vücut kitlenizi doğrudan etkiliyor. Bir araştırmada, geceleri 8,5 saat uyuyan ve diyet yapan kişilerin yine diyet yapan ancak geceleri sadece 5,5 saat uyuyan kişilere oranla yüzde 56 daha fazla vücut yağı yaktıkları belirlendi. Kolombiya Üniversitesi’nde gerçekleştirilen başka bir araştırmada ise normalden birkaç saat az uyuyanlardın günde fazladan 300 kalori aldıkları tespit edildi.

11) Gizli kilo verme silahınız iyi bir hava filtresi olabilir: Birçok araştırma yiyeceklerimizin içine işleyen toksinlerin, kimyasalların, bileşenlerin ve kişisel bakım ürünlerinin ülkenin kolektif yağ kaybını etkilediğini gösteriyor. Ayrıca hava kirliliği de kötü yağların kısmen artışını sağlıyor. 2011 yılında Ohio Eyalet Üniversitesi Halk Sağlığı Bölümü’nde yapılan araştırmaya göre, hava kirliliğine maruz kalma insülin direncini tetikliyor, glukoz toleransını azaltıyor ve iltihabı artırıyor. Özellikle uzun süre hava kirliliğine maruz kalmanın şeker hastaları için önemli bir risk faktörü olduğu kaydedildi. Şeker hastalığı ile obezitenin yakın akraba olduğunu unutmayalım.

Kategoriler:Hayata Dair
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: