Anasayfa > Süreç ve Risk Yönetimi > Süreç Analizi

Süreç Analizi

“Tanımlanmamış bir problemin sonsuz sayıda çözümü vardır” Robert A. Humprey

Süreç yönetimi uygulamasından daha fazla yarar elde etmek istiyorsanız, süreç analizi yapmanın zamanı gelmiş demektir. Süreç analizi mevcut durumdan yola çıkarak işe yaramayan, tekrarlanan, kısacası katma değer oluşturmayan iş adımlarının elenerek sürecin daha etkin hale getirilmesi çalışmasıdır.  

Kuruluşlar müşterilerinin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kendi içinde değişik süreçlere ve süreç içinde yer alan süreç adımlarına sahiptirler. Süreçler ve süreç adımlarının her biri kuruluşun amacına yönelik olarak  müşteriye katma değer sağlamalıdır. Bir başka deyişle süreç adımlarının her biri bir işe yaramalıdır. Eğer süreçler içinde yer alan faaliyetler katma değer üretmiyorsa, tekrarlanan işleri gösteriyorsa, bazı işlemler hatalı veya yanlış olduğu için yeniden yapılıyorsa, ya da amaca hizmet etmiyorsa bu sürecin beklenen faydayı sağlaması beklenemez. Aslında kuruluşlar çoğunlukla süreçleri baştan tasarlayarak oluşturmadığı, ve bu süreçler işler yapılırken kendiliğinden oluştuğu için çok sayıda, katma değer içermeyen faaliyetleri, tekrarları, hatalı işlemleri, gereksiz döngüleri içerir.

Öte yandan süreçlerin beklenen ve istenen bir performans seviyesi olmalıdır. Süreçlerden ne beklediğimizi ve bu beklentiyi nasıl ölçeceğimizi tanımlamalıyız. Süreçlerin istenen hedeflere ulaşıp ulaşmadığını görmek için performanslarını ölçmek durumundayız. Süreç analizi hem süreçlerin katma değer oluşturabilecek bir şekilde tasarlanıp tasarlanmadığını hem de yeterli performansa sahip olup olmadığını açısından incelenmesidir.

Düzenli aralıklarla işletme düzeyinde süreç analizleri yapılması, hem iyileştirme fırsatlarının belirlenmesine ve öneriler geliştirilmesine yardımcı olur, hem de bölümler arası işbirliğinin gelişmesine katkıda bulunur.
Süreç analizi sonrası alınacak önlemlerle işletme aşağıdaki faydaları elde edebilecektir:

1- Süreçlerin detaylarındaki sorunları ortaya koyma 2- Süreç maliyetlerini azaltma 3- Daha iyi müşteri tatmini sağlama 4- Bölümler arası ilişkilerin iyileştirilmesi 5- Tedarikçilerle ilişkilerin iyileştirilmesi 6- Süreç performanslarını ölçebilme

Reklamlar
  1. Henüz yorum yapılmamış.
  1. No trackbacks yet.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: